lördag, januari 01, 2005

Official Thai Tsunami Information Center

Official Thai Tsunmi Information Center

Thailand is one of the countries that faced Tsunami natural disaster on 26 December 2004. This event has caused great loss to the injured, the lost, and the dead. In order to keep the reporting up to the minute, both private organizations and public sectors have collaboratively established the "Official Thai Tsunami Information Centre", at which to consolidate information from all related units. The data network system has also been set up to provide victims? relatives and other organizations with the fast, correct and accurate information. This centre will also be the information desk for the lost and properties of the victims

Enligt uppgift i SR:s ekosändningar så klarar Sverige av nationella kriser inom landet, som drabbar den egna befolkningen. Men vi saknar resurser att klara av internationella kriser som drabbar en mindre del av den egna befolkningen på andra sidan jordklotet. Var och en som beger sig på resa till andra sidan jordklotet borde väl förstå detta?

En naturkatastrof påminner oss alltid om ojämlikheter i världen. Även om döden är lika för alla drabbas fattiga överlevande alltid mycket hårdare än rika. För dem som kämpar för jämlikhet inom det egna landet väcks frågor om man inte borde koncentrera mer krafter på de stora rättvisefrågorna.
Om inte turistorterna drabbats skulle rapporteringen om tsunamin ha liknat det som berättades om de stora skalven i Kina - snabbt bortglömda av de flesta européer.
Inte ens reseförsäkringar och/eller vaccinationer hjälper i ett fall som detta med force majeure eg. "större makt", term som inom juridiken används för att ange sådana omständigheter som kan befria en part från att behöva fullgöra ett ingånget avtal. Force majeure kan även befria från skadeståndsansvar för sen eller felaktig prestation. Ett motsvarande uttryck i äldre svensk lagtext är "händelser de av högre hand komma" ( Act of God ). Med hänsyn till önskemålet att bättre precisera de ansvarsbefriande omständigheterna förses avtal ofta med force majeure- eller befrielseklausuler.

Denna naturkatastrof kan i människoliv enbart för Sveriges del vara i paritet med vad USA råkade ut för i samband med WTC 2001. Men mot naturkatastrofer ( Act of God ) kan man inte gå i krig som USA gjorde mot muslimska länder som ansågs ligga bakom angreppet mot WTC 2001.


Official Thai Tsunami Information Center

12 kommentarer:

Unknown sa...

Hej hälsningar till dig,
Jag gör bara detta för att främja en bra källa för de förlorade fåren, som jag var, innan jag äntligen möter vem jag kallar min Frälsare. Var snäll och ta lite av din tid för att läsa mitt vittnesbörd.

Jag heter Elvis Adolf, 57 år, från Luxemburg men jag bor i Turkiet, jag är gift med 3 barn. Jag ger ett vittnesbörd om hur jag blev rik och berömd. För några år tillbaka var jag djupt kvävd och rappad av fattigdom, eftersom jag blev så lurad av falska imposter och jag hade ingen kropp som skulle hjälpa mig, och jag sökte också efter hjälp från olika hörn men till ingen nytta. Människor omkring mig blev rik varje dag och detta gjorde mig så skäms för mig själv, jag kunde inte tillhandahålla bra saker för min familj. Innan jag introducerades i Great Illuminati-brorskapet av Frälsaren Michael, berättade han för mig något och jag tänkte på det hela dagen. Det han sa till mig fortsatte att slå i hjärnan. Han sa "om du vill få rikedom, makt och berömmelse, måste du bestämma dig för i lejonens mun är det där de bästa sakerna finns".

Han berättade för mig hur falska människor använder ILLUMINATI-namnen för att utpressa pengar från oskyldiga människor, kom ihåg som de säger, i huvudsak "ingenting går för ingenting i den här världen". Om du verkligen vill ha POWER, FAME eller WEALTH, är detta din chans att bli den du någonsin har drömt om att bli. Jag kommer inte och kan inte tvinga eller pressa dig, men förrän du ser själv. När jag följde alla procedurer och använde allt material som gavs mig fick jag några dagar senare en enorm summa pengar från en okänd källa för att starta mitt liv. Sedan dess visste jag att pengar kan kontrollera alla saker. En kommentar som jag gav mig själv gav aldrig upp striden, eftersom jag vid flera tillfällen svängdes och ville gå med i SOCIETY men här är jag idag som en bekräftad ledamot. Om du har en dröm i livet, fokusera alltid på det så att du kan göra det sant av dig. Lura dig inte av något falskt anspråk som hävdar att vara medlemmar i brorskapet. Allt kommer till det stora brödraskapet för kärlek, omsorg, stöd, hjälp och hjälp.

Älskar du att bli medlem i det stora brödraskapet, bli upplyst och uppnå dina drömmar, eller behöver du hjälp på några områden i ditt liv? som; -FAME, KRAFT, SÄKERHET, WEALTH, PROMOTION, SKYDD, FINANSIELLT, VISA GOODKÄNNANDE, FAMILY PROBLEM, POLITISK KRAFT: Eller alla situationer du har hittat dig kopplad idag för att vara fri som jag och leva det goda liv du förtjänar.

WHATSAPP >> +1 (267)652-3553
E-post >> everlastingbondconvenant66@yahoo.com

DEN STORA FRIHETEN tvingar INTE någon att gå med. MEN ENDAST VILL DIG ATT UTFÖRA OCH REGLA DIN VÄRLD.

Unknown sa...

GÅ MED I DEN STORA ILLUMINATI/FREEMASON BRODERHOOD I DAG.

ÄR DU EN PASTOR, POLITIK, MUSIK, LÄKARE, FOTBALLER, STUDENT, KONSTNÄR, AKTOR, ETC. Söker efter visdom & kunskap ??

Vill du bli en affärsman eller en kvinna? Behöver du kärleken till ditt liv / äktenskap, eller vill du behålla alla dina förluster?
DU vill bli rik, kraftfull, skyddad, berömd i världen eller så är du sjuk av något slag?

OM du är intresserad av att vara del av denna stora födelse. KONTAKTA DET NU, FÖR BEGYNGNING AV UPPFINNINGEN OCH BÖRA
DEN STORA ILLUMINATI HAR KRAFTET ATT STÄLJA DIG FRI FRÅN DIN BONDAGE OCH FÅ DINA DRÖMER.

WHATSAPP >> +1 (267)652-3553
E-post >> everlastingbondconvenant66@yahoo.com

OBSERVERA ATT DEN STORA BRODERHOODEN TÖVER INTE MENNESKAR FÖR ATT GÅ MED. MEN BARA VILL ATT DU UTFÖR DIN VÄRLD.

Unknown sa...

Hälsningar från ILLUMINATIENS STORA ORDNING till Förenta staterna och över hela världen, detta är en öppen möjlighet att gå med i brödraskapet i Illuminati där du kan återvinna dina förlorade drömmar, och även där du kan se ljuset av rikedom och lycka utan blodoffer. Och vi betalar också summan av 650 000 USD för att välkomna alla nya medlemmar när de går med i brorskapet och även ett hus efter eget val och plats med investeringar, tillsammans med denna möjlighet i livet för dem att bli kända.

FÖRDELAR TILL NYA MEDLEMMER SOM GÅ MED I ILLUMINATI.
1. En kontant belöning på USD 650 000 USD.
2. En ny snygg drömbil värderad till USD 150 000 USD
3. Ett drömhus köpt i det land du valt.
En månad med möten med de 5 bästa i världen.
Ledarna och de 5 viktigaste kändisarna i världen. Om du är intresserad, kontakta den föregående e-postadressen: greatilluminate99@gmail.com



NOTERA; detta Illuminati-brödraskap som du kan gå med från var som helst i världen Indien, Turkiet, Afrika, USA, Malaysia,
Dubai, Kuwait, Storbritannien, Österrike, Tyskland, Europa. Asien, Australien etc.


Hälsningar TEMPEL ILLUMINATI FÖRENTA STATER

Unknown sa...

Hälsningar från den stora upplysningens ordning för Förenta staterna och för hela världen, detta är en öppen möjlighet att gå med i upplysningarnas samhälle där du kan få tillbaka dina förlorade drömmar, och även där du kan se ljuset av rikedom och lycka utan blodoffer. Och vi betalar också summan 550 000 dollar för att få alla nya medlemmar när de går med i brorskapet och även till ett hem efter eget val och plats med investeringar tillsammans med denna möjlighet i livet för dem att bli berömda.

FÖRDELAR GIVA TILL NYA MEDLEMMER SOM GÅR TILL BELYSNING.
1. Belöna kontanter på 550 000 dollar.
2. En ny snygg drömbil värderad till USD 150 000 USD
3. Ett drömhus köpt i det land du väljer.
En månad med samråd med de 5 bästa i världen.
Ledarna och 5 viktigaste kändisar i världen. Om du är intresserad, vänligen kontakta den tidigare e-postadressen = illuminatiworldwideorder@gmail.com eller vår wahtsapp +15184145254



NOTERA; detta brödraskap i Illuminati som du kan förena var som helst i världen Indien, Turkiet, Afrika, USA, Malaysia,
Dubai, Kuwait, Storbritannien, Österrike, Tyskland, Europa. Asien, Australien, etc.

Elder patrick helton sa...

Välkommen till den fantastiska ILLUMINATI webbläsaren där du kan se Rikedom och skydd WhatsAp 4368860326436. illuminatikingdomorder666@gmail.com

Om du vill vara medlem, försäkrar vi dig att du kommer att bli rik och berömd i världen och att du har makt att kontrollera människor på höga platser. Du kan vara en affärsman eller en kvinna eller en konstnär, en politiker, en musiker, en student, du vill bli rik. Känd i livet, stark, gå med oss ​​idag och få ett rikt ögonblick.

Obs: 2 miljoner dollar i veckan gratis var du än väljer att bo i denna värld och få en månadslön på 10 000 000 dollar

Fördelar för nya medlemmar som deltar 1. $ 500 000 kontantpris $ 2. Ny Sleek Dream bil, värderad till $ 300 000. 3. Ett drömhem som köpts från ditt drömhem 4. Din månadssemester (fullt betald) på din drömsemesterplats. 5. År för golfmedlemskapspaket 6. VIP-behandling på alla ryska flygplatser i världen 7. Komplett livsstilsförändring 8. Leverans till bohemsk lund. 9. Månatlig månatlig betalning av ditt bankkonto till $ 1 000 000 per månadsmedlem 10. Boka en månad med världens 5 bästa ledare och de 5 bästa kändisarna i världen. Om du är intresserad av att gå med i Grand Illuminati, vänligen kontakta oss
WhatsAp 4368860326436.
E-post: illuminatikingdomorder666@gmail.com

Adamsscott sa...

Greetings Do you wish to be a member of the Illuminati brotherhood today and become rich receiving $500,000 usd weekly and famous in life, and also be protected and powerful if so quickly reply yes so I can connect you
to the grandmaster who is gotta give you the steps and procedures now. So you can help your family and stay rich forever if interested reply yes so we can proceed. Contact David Mark +2348140101327 or WhatsApp him +2348140101327...

Adamsscott sa...

HUR ILLUMINATI BROTHERHOOD GÖR MIG RIK OCH KÄND. Jag är medlem i illuminati-brödraskapet, jag vill tacka Herren Lucifer, för vad han har gjort för mig, han förändrade mitt liv, han ger glädje och lycka till mitt liv, jag lever ett bra liv idag, eftersom av Illuminati Brotherhood, jag har försökt hela mitt liv att gå med i Illuminati Brotherhood, jag blev lurad många gånger men jag ger fortfarande inte upp, för när du ger upp i livet kommer livet också att ge upp i människan, om du har blivit lurad så många gånger, mitt råd till dig är att inte ge upp, eftersom Illuminati-brödraskapet är verkligt, jag gick med i den riktiga Illuminati och betalade bara 300 usd, för att gå med i Illuminati, jag vill att ni alla ska veta idag, , ni betalar pengar att gå med, mitt råd till er alla är att bestämma er och gå med i illuminati-brödraskapet, när min initieringsprocess var avslutad är förmånsbeloppet som gavs till mig $1 000 000 för att starta ett nytt liv, detta är anledningen till att jag kan sluta inte hylla Illuminati-brödraskapet, om du har några problem eller du som stöd i livet, mitt råd till dig är att gå med i Illuminati Brotherhood så att alla dina problem kan lösas i livet, för att gå med i Illuminati Brotherhood kan du kontakta Mr David Mark eller WhatsApp honom (+2348140101327)

Adamsscott sa...

Hur man går med i Illuminati666 brödraskapet!!! Kontakta DAVID MARK eller Whats'App (+2348140101327). Är du i Tyskland, USA, Europa eller var som helst i världen vill du bli rik, berömd och ha makt.. FÖRDELAR SOM GES TILL NYA MEDLEMMAR SOM GÅR MED I ILLUMINATI. 1. En kontant belöning värd $100 000 00 USD efter initiering. 2. En ny elegant drömbil värderad till USD 100 000 USD 3. Ett drömhus köpt i det land du själv väljer 4. En månads semester (fullbetald) till ditt drömresmål. 5. Ett års golfmedlemspaket. 6. V.I.P-behandling på alla flygplatser i världen 7. En total livsstilsförändring 8. Månadsbetalning på $300,00 9. En månad bokad. möte med de fem bästa världsledarna och de fem bästa kändisarna i världen. Kontakta DAVID MARK eller via Whats'App (+2348140101327) om du vill vara med.

Adamsscott sa...

Hur man går med i Illuminati666 brödraskapet!!! Kontakta DAVID MARK eller Whats'App (+2348140101327). Är du i Tyskland, USA, Europa eller var som helst i världen vill du bli rik, berömd och ha makt.. FÖRDELAR SOM GES TILL NYA MEDLEMMAR SOM GÅR MED I ILLUMINATI. 1. En kontant belöning värd $100 000 00 USD efter initiering. 2. En ny elegant drömbil värderad till USD 100 000 USD 3. Ett drömhus köpt i det land du själv väljer 4. En månads semester (fullbetald) till ditt drömresmål. 5. Ett års golfmedlemspaket 6. En V.I.P-behandling på alla flygplatser i världen 7. En total livsstilsförändring 8. Tillgång till Bohemian Grove. 9.Månadsbetalning på $300 000 USD till ditt bankkonto varje månad som medlem 10.En månad bokad.möte med topp 5 världsledare och topp 5 kändisar i världen kontakta DAVID MARK eller via Whats'App (+2348140101327) om du vill ansluta sig.

Adamsscott sa...

Kontakta Mr David Mark på e-post joinIlluminati1122@gmail.com eller Whatsapp +2348140101327, Hej alla, jag heter Adams scott, är från Italien jag ger ett vittnesbörd om hur jag gick med i Illuminati-brödraskapet, jag försökte gå med i denna organisation för så många år nu, jag blev lurad av falsk agent i Sydafrika och Nigeria, jag var nere, jag kunde inte föda mig själv och min familj längre och jag försökte tjäna pengar med alla medel men förgäves, jag var rädd för att kontakta någon illuminati agent för att de har ätit upp mina pengar, en dag stötte jag på ett inlägg där någon gav ett vittnesbörd och tackade en man som heter David Mark för att han hjälpte honom att gå med i Illuminati-brödraskapet, sedan tittade jag på mannens e-post och telefonnumret som stod där. , jag var rädd för att kontakta honom eftersom jag blev lurad många gånger av bedragare och gick iväg med pengarna sedan blev jag väldigt förvirrad så jag bestämde mig för att kontakta personen som fick vittnesmålet och jag ringde honom och jag kommunicerade med honom på telefonsamtal före e han började berätta sin egen historia för mig om när han ville gå med han berättade allt jag skulle göra, sedan bestämde jag mig och ringde agenten David Mark och han berättade allt jag skulle göra och jag blev initierad, överraskande nog fick jag min fördelen med att vara en ny medlem i det stora Illuminati-brödraskapet Jag blev så glad, för er som försöker gå med i denna organisation är detta er möjlighet för er att gå med KONTAKTA MR David Mark på e-post joinIlluminati1122@gmail.com eller WhatsApp-nummer +2348140101327

Adamsscott sa...

Kontakta Mr David Mark på e-post joinIlluminati1122@gmail.com eller Whatsapp +2348140101327, Hej alla, jag heter Adams scott, är från Italien jag ger ett vittnesbörd om hur jag gick med i Illuminati-brödraskapet, jag försökte gå med i denna organisation för så många år nu, jag blev lurad av en falsk agent i Sydafrika och Nigeria, jag var nere, jag kunde inte föda mig själv och min familj längre och jag försökte tjäna pengar med alla medel men förgäves, jag var rädd för att kontakta någon illuminati agent för att de har ätit upp mina pengar, en dag stötte jag på ett inlägg där någon gav ett vittnesbörd och tackade en man som heter David Mark för att han hjälpte honom att gå med i Illuminati-brödraskapet, sedan tittade jag på mannens e-post och telefonnumret som stod där. , Jag var rädd för att kontakta honom eftersom jag blev lurad många gånger av bedragare och gick iväg med pengarna sedan blev jag väldigt förvirrad så jag bestämde mig för att kontakta personen som fick vittnesmålet och jag ringde honom och jag kommunicerade med honom på telefonsamtal före e han började berätta sin egen historia för mig om när han ville gå med han berättade allt jag skulle göra, sedan bestämde jag mig och ringde agenten David Mark och han berättade allt jag skulle göra och jag blev initierad, överraskande nog fick jag min fördelen med att vara en ny medlem i det stora Illuminati-brödraskapet Jag blev så glad, för er som försöker gå med i denna organisation är detta er möjlighet för er att gå med KONTAKTA MR David Mark på e-post joinIlluminati1122@gmail.com eller WhatsApp-nummer +2348140101327

illuminati riches sa...

PROCEDUR FÖR DET STORA TEMPLET AV PENGAR OCH KRAFT ILLUMINATI-MONTERING, GÅ MED I DET STORA ILLUMINATI BRODERSKAP AV KÄRLEK IDAG, via gmail (greastestilluminati4@gmail.com),
whatsapp +234 705 048 2264 eller telegram +234 705 048 2264
Är du en affärsman eller -kvinna, en politiker, en musiker, en student, vill du bli rik, känd, mäktig i livet? Gå med i IlluminatiFraternity-kulterna idag och få omedelbart den rika summan av. 1 miljon dollar i veckan när du blir medlem i föreningen och ett gratis hem. var du än väljer att bo i den här världen och du kommer också att få $350 000 som din månadsinkomst.
FÖRDELAR TILL NYA MEDLEMMAR SOM GÅR MED I ILLUMINATI
1. En kontant belöning på 1 000 000 USD USD
2. En ny Sleek Dream-bil värderad för $150 000
3. Ett drömhus köpt i det land du väljer.
Ett möte reserverat med de 5 bästa i världen. Ledare och topp 5 kändisar i världen. Om du är intresserad, maila oss detta, (greastestilluminati4@gmail.com), whatsapp +234 705 048 2264 eller telegram +234 705 048 2264 för en omedelbar initiering online.


ALLA ÄR HELT VÄLKOMNA.