måndag, januari 31, 2005


På fotot överst till vänster tittar jag som femåring ut i takåsfönstret på Luntgatan 14 i Norrköping.Fotot bredvid visar farmor Alma Andersson och jag som tittar ut över takåsarna från samma lägenhet. Nedre vänstra fotot visar mig som femåring. Till höger sitter min far Sigurd Arkrud född Andersson 1920 i samma lägenhets vardagsrum som fönstren ovan visar. Endast skuggan av min mor Britta Roos syns på väggen. Hon blev bortklippt från samtliga fotografier sedan hon lämnade hemmet på Luntgatan 1946. Min fars far var enligt kyrkoböckerna okänd, men enligt min farmor hette han Carl Irving. Han eftersöktes av landsfiskalen under flera år, men kunde inte återfinnas. Nu undrar jag om någon som läser detta känner till något om min försvunne farfar?  Posted by Hello

Inga kommentarer: