tisdag, februari 01, 2005


Min morfar Ernst Roos firar sin 60-årsdag med släkt och arbetskamrater på Högås Pensionat, Lindö, Norrköping.

Morfar sitter i mitten med min mormor Greta på sin vänstra sida. Närmast henne sitter min mors syster Erna gift Kronstrand och min mor Britta född och gift Roos. På marken frän vänster sitter en spelman, jag, min kusin Agneta Rydell och min kusin Göran Tillemar. Agneta hade också en yngre broder vid namn Stefan och en yngre syster som heter Gunilla. Stefan och Göran är döda sedan många år men Göran hade även en yngre syster som hette Ulla. Agneta heter Blid som gift men vad Ulla heter vet jag inte. Jag hade eller har fortfarande ytterligare två kusiner som heter Kristina och Annelie födda Karlsson men jag vet inte vad de heter som event gifta. På min morfars högra sida sitter min mors systrar Ulla gift Karlsson, Vanja gift Rydell och Sonja gift Tillemar. Mina morbröder står i mittersta raden från höger Arne Rydell, Evert Tillemar och Henry Kronstrand. I översta raden från höger syns Karl-Werner Karlsson.

Om Du som läser detta känner igen någon av personerna i texten eller på bilden eller min försvunne farfars Carl Irving´s event. släktingar är jag tacksam om Du hör av dig till mig på eddie.vivenius@tele2.se Posted by Hello

Inga kommentarer: